Page 2 - educatie-tehnologica-5
P. 2

Unitatea 1:
        Alimentația omului, satisfacerea nevoii de hrană, alimentația echilibrată










            Proiectul vostru





           Alimentația este o necesitate, dar și o plăcere. Este bine să avem o alimentație echilibrată, diversificată,
        care să ne asigure atât necesarul de calorii, cât și necesarul de elemente nutritive.
           Pe parcursul lecțiilor, veți coopera pentru a desfășura o activitate de tip proiect, care
        să vă completeze cunoștințele despre alimente.                                        Profesorul urmă-
                                                                                            rește derularea activi-
                                                                                           tăților, îndrumă și sprijină
                               Alimentele de la A la Z                                     elevii în îndeplinirea sar-
                                                                                           cinilor de lucru, pe parcur-
            Etapele de realizare              Ce veți face?                                 sul întregii perioade de
                  a proiectului               Veți realiza câte o pagină de prezentare a unui   desfășurare a etapelor
                                                                                                proiectului.
                                           aliment.
           Pregătirea proiectului             De ce veți face?
                                              Informațiile despre alimente ne ajută să avem o alimentație variată
                                           și sănătoasă.
                  Planificarea activității
                                              Mod de lucru: activitate individuală
                                              Timp de lucru: 5 săptămâni
          Implementarea proiectului           Materiale necesare: coli albe sau colo-
                                           rate,  markere,  creioane  colorate,  reviste  de
                                           specialitate, lipici, foarfecă
                  Evaluarea proiectului
                                              Cum veți face?
                                              1. Alegeți o literă a alfabetului prin tragere
          Cum desfășurați o activitate de   la sorți/după ordinea din catalog sau prin orice
          documentare?
                                           altă metodă. Dacă numărul de elevi din clasă
          După ce s-a stabilit tema, căutați și ana-  este mai mare decât numărul de litere din alfa-
          lizați informații legate de tema dată, res-  bet, lucrați în pereche cu alt coleg; dacă numă-
          pectând următorii pași:          rul de elevi este mai mic, alegeți încă o literă.   Prezentarea unui aliment
          l redactați o listă cu informațiile care tre-
          buie culese și cu sursele de informații de   2. Selectați un aliment de origine minerală, vegetală sau animală, a că-
          unde acestea pot fi obținute (documen-  rui denumire începe cu litera aleasă. Urmați sugestiile profesorului, astfel
          te, cărți, publicații, resurse on-line, bibli-  încât toate alimentele de bază să se regăsească în lista finală.
          oteci virtuale etc.);
          l utilizați instrumente de documentare   3. Desfășurați activități de documentare pentru a găsi informații refe-
          (comunicare prin e-mail, chat, mesaje in-  ritoare la:
          stant) pentru a schimba idei între colegi   l elementele nutritive pe care le conține alimentul;
          sau cu alte persoane, pe tema stabilită;  l importanța pentru alimentația omului;
          l procesați, clarificați, organizați infor-  l porția corectă din acel aliment, pentru o alimentație echilibrată.
          mațiile obținute.
                                              4. Realizați prezentarea alimentului, pe o foaie format A4. Aceasta va
          Puteți lucra individual sau în grupe mici,   cuprinde informațiile esențiale și o imagine sau un desen sugestiv.
          pe parcursul mai multor ore, ghidați de   5. Prezentați colegilor alimentul ales, argumentând beneficiile intro-
          profesor.
                                           ducerii lui în alimentație.
        8
   1   2   3   4   5   6   7