Page 2 - educatie-tehnologica-5
P. 2
Unitatea 1:
Alimentația omului, satisfacerea nevoii de hrană, alimentația echilibrată
Proiectul vostru
Alimentația este o necesitate, dar și o plăcere. Este bine să avem o alimentație echilibrată, diversificată,
care să ne asigure atât necesarul de calorii, cât și necesarul de elemente nutritive.
Pe parcursul lecțiilor, veți coopera pentru a desfășura o activitate de tip proiect, care
să vă completeze cunoștințele despre alimente. Profesorul urmă-
rește derularea activi-
tăților, îndrumă și sprijină
Alimentele de la A la Z elevii în îndeplinirea sar-
cinilor de lucru, pe parcur-
Etapele de realizare Ce veți face? sul întregii perioade de
a proiectului Veți realiza câte o pagină de prezentare a unui desfășurare a etapelor
proiectului.
aliment.
Pregătirea proiectului De ce veți face?
Informațiile despre alimente ne ajută să avem o alimentație variată
și sănătoasă.
Planificarea activității
Mod de lucru: activitate individuală
Timp de lucru: 5 săptămâni
Implementarea proiectului Materiale necesare: coli albe sau colo-
rate, markere, creioane colorate, reviste de
specialitate, lipici, foarfecă
Evaluarea proiectului
Cum veți face?
1. Alegeți o literă a alfabetului prin tragere
Cum desfășurați o activitate de la sorți/după ordinea din catalog sau prin orice
documentare?
altă metodă. Dacă numărul de elevi din clasă
După ce s-a stabilit tema, căutați și ana- este mai mare decât numărul de litere din alfa-
lizați informații legate de tema dată, res- bet, lucrați în pereche cu alt coleg; dacă numă-
pectând următorii pași: rul de elevi este mai mic, alegeți încă o literă. Prezentarea unui aliment
l redactați o listă cu informațiile care tre-
buie culese și cu sursele de informații de 2. Selectați un aliment de origine minerală, vegetală sau animală, a că-
unde acestea pot fi obținute (documen- rui denumire începe cu litera aleasă. Urmați sugestiile profesorului, astfel
te, cărți, publicații, resurse on-line, bibli- încât toate alimentele de bază să se regăsească în lista finală.
oteci virtuale etc.);
l utilizați instrumente de documentare 3. Desfășurați activități de documentare pentru a găsi informații refe-
(comunicare prin e-mail, chat, mesaje in- ritoare la:
stant) pentru a schimba idei între colegi l elementele nutritive pe care le conține alimentul;
sau cu alte persoane, pe tema stabilită; l importanța pentru alimentația omului;
l procesați, clarificați, organizați infor- l porția corectă din acel aliment, pentru o alimentație echilibrată.
mațiile obținute.
4. Realizați prezentarea alimentului, pe o foaie format A4. Aceasta va
Puteți lucra individual sau în grupe mici, cuprinde informațiile esențiale și o imagine sau un desen sugestiv.
pe parcursul mai multor ore, ghidați de 5. Prezentați colegilor alimentul ales, argumentând beneficiile intro-
profesor.
ducerii lui în alimentație.
8

