Page 6 - limba-romana-minoritati-5
P. 6

UNITATEA 4


              Să învățăm împreună, jucându-ne!


         A  Repetă ceea ce-ţi spun!
           Materiale: un număr de scaune egal cu numărul copiilor participanţi, aşezate
        în cerc.
           Modalitatea de desfășurare: Fiecare participant îşi alege câte un nume pe
        baza unui câmp semantic ales de conducătorul jocului (de exemplu: animale,
        flori, culori, acțiuni, fructe, legume etc.) pe care îl prezintă grupului spunând: Eu
        sunt  un  trandafir.  Apoi,  conducătorul  jocului  începe  să  spună  denumirea  lui,
        jucătorul din stânga lui va spune deja denumirea conducătorului şi numele său, iar
        fiecare participant va repeta numele fiecărui participant începând cu primul din cerc.

                          Exemple de jocuri:
                          1. Eu sunt o banană. Tu ești o pară. El este o nucă etc.
                          2. Eu am o garoafă. Tu ai o margaretă. El are o lalea.

                          Jocul se poate completa cu dezvoltarea enunţului, de exemplu:
                             3. Eu vreau garoafa roșie. Tu vrei margareta albă. El vrea laleaua galbenă.
                                    4. Animalul meu preferat este delfinul. Animalul tău preferat este câinele etc.
                                     5.  Animalul meu preferat este delfinul deștept.  Animalul tău preferat este
                                  câinele rău etc.



                      B  Încadrează-te în timp!
                     Materiale: scaune, cronometru sau ceas, foi de hârtie.
                     Modalitatea de desfășurare: Conducătorul jocului împarte grupul de elevi în aşa fel încât să
                  fie două echipe: „echipa observatorilor” şi „echipa povestitorilor”, care îşi vor schimba rolurile.
                               Profesorul alege poveşti cunoscute de către elevi (de exemplu: Scufița Roșie). Se vor
                                   face bileţele, care vor fi extrase de elevi, pe care se va trece durata pe care o are la
                                     dispoziţie fiecare participant pentru a-şi ţine discursul (de exemplu: un minut).
                                                                          Aşezarea pe scaunele aflate în cerc
                                                                             se face în ordine descrescătoare
                                                                               (se va aşeza primul acel elev
                                                                                care  a  tras  durata  cea  mai
                                                                                 mare). Fiecare elev trebuie
                                                                                  să prezinte aceeaşi poveste,
                                                                                  încadrându-se în timpul
                                                                                  pe care îl are la dispoziţie.
                                                                                  Începe elevul care are cel
                                                                                 mai scurt timp alocat.
                                                                                   Echipa observatorilor va
                                                                               măsura timpul şi va nota greşe-
                                                                             lile de exprimare  şi de conţinut.
                                                                         Împreună cu profesorul se stabileşte
                                                                       grila de evaluare.
                                                                          După evaluarea primei faze a jocului,
                                                                       echipele vor face schimb de roluri.

        86
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11