Page 6 - limba-romana-minoritati-5
P. 6
UNITATEA 4
Să învățăm împreună, jucându-ne!
A Repetă ceea ce-ţi spun!
Materiale: un număr de scaune egal cu numărul copiilor participanţi, aşezate
în cerc.
Modalitatea de desfășurare: Fiecare participant îşi alege câte un nume pe
baza unui câmp semantic ales de conducătorul jocului (de exemplu: animale,
flori, culori, acțiuni, fructe, legume etc.) pe care îl prezintă grupului spunând: Eu
sunt un trandafir. Apoi, conducătorul jocului începe să spună denumirea lui,
jucătorul din stânga lui va spune deja denumirea conducătorului şi numele său, iar
fiecare participant va repeta numele fiecărui participant începând cu primul din cerc.
Exemple de jocuri:
1. Eu sunt o banană. Tu ești o pară. El este o nucă etc.
2. Eu am o garoafă. Tu ai o margaretă. El are o lalea.
Jocul se poate completa cu dezvoltarea enunţului, de exemplu:
3. Eu vreau garoafa roșie. Tu vrei margareta albă. El vrea laleaua galbenă.
4. Animalul meu preferat este delfinul. Animalul tău preferat este câinele etc.
5. Animalul meu preferat este delfinul deștept. Animalul tău preferat este
câinele rău etc.
B Încadrează-te în timp!
Materiale: scaune, cronometru sau ceas, foi de hârtie.
Modalitatea de desfășurare: Conducătorul jocului împarte grupul de elevi în aşa fel încât să
fie două echipe: „echipa observatorilor” şi „echipa povestitorilor”, care îşi vor schimba rolurile.
Profesorul alege poveşti cunoscute de către elevi (de exemplu: Scufița Roșie). Se vor
face bileţele, care vor fi extrase de elevi, pe care se va trece durata pe care o are la
dispoziţie fiecare participant pentru a-şi ţine discursul (de exemplu: un minut).
Aşezarea pe scaunele aflate în cerc
se face în ordine descrescătoare
(se va aşeza primul acel elev
care a tras durata cea mai
mare). Fiecare elev trebuie
să prezinte aceeaşi poveste,
încadrându-se în timpul
pe care îl are la dispoziţie.
Începe elevul care are cel
mai scurt timp alocat.
Echipa observatorilor va
măsura timpul şi va nota greşe-
lile de exprimare şi de conţinut.
Împreună cu profesorul se stabileşte
grila de evaluare.
După evaluarea primei faze a jocului,
echipele vor face schimb de roluri.
86

