Page 2 - romana-5
P. 2
UNITATEA 6 – CĂLĂTORII IMAGINARE, LUMI FICȚIONALE
COMUNICARE ORALĂ ROLURI ÎN COMUNICARE.
STRATEGII DE ASCULTARE ACTIVĂ
Ne amintim În comunicarea orală, emoțiile vorbitorilor pot fi exprimate variat:
– prin gestică și mimică;
– prin rostirea mai apăsată a unor cuvinte;
– prin oprirea înaintea unor cuvinte-cheie etc.
În comunicarea online, în afara cuvintelor și a imaginilor, se folosesc
emoticoane, pentru a reda anumite stări, emoții, sentimente.
Observăm și discutăm Alege câte un emoticon care ilustrează cel mai bine starea ta de spirit
în prima zi de școală, respectiv în prima zi din vacanța de vară.
Prezintă două motive pentru care ai făcut aceste asocieri.
1 2 3 4 5 6 7
Vizionăm și descoperim 1. Vizionează, în varianta digitală a manualului, un fragment din
ecranizarea textului Bubico, de I.L. Caragiale, și răspunde la următoarele
întrebări:
a. Cine sunt personajele?
b. Unde au loc evenimentele?
c. Cum se comportă Bubico?
d. Ce se întâmplă cu Bubico după ce este luat în brațe?
Reținem e. Cum reacționează cucoana?
Comunicarea orală eficientă necesi- 2. Rescrie enunțurile pe caiet, menționând dacă sunt adevărate sau
tă îmbinarea elementelor: false.
• verbale – cuvintele rostite; a. Comunicarea prin limbaj este completată de gesturile personaje-
• nonverbale – gesturile și mimica; lor, expresia feței, poziționarea corpului.
• paraverbale – intonația, pauzele b. Comunicarea dintre personaje este mai bună, deoarece se află
în vorbire, accentuarea unor cuvinte, față în față, în compartiment.
viteza vorbirii etc. c. Secvența „strig exasperat” sugerează tonul vocii, gesturile,
mimica.
Creăm și ne jucăm 1. Selectează, dintre imaginile următoare, pe cele care corespund
unei experiențe trăite în timpul unei călătorii.
2. Relatează o întâmplare potrivită selecției făcute și prezintă oral, în
fața clasei, povestea creată.
3. Ce criterii ai avut în vedere atunci când ai selectat imaginile?
1 2 3 4
144

