Page 9 - romana-5
P. 9
4. Redactează planul dezvoltat de idei al
benzii desenate.
5. Relatează povestea care reiese din repli-
cile personajelor.
6. Cum se transmite mai clar mesajul: prin
´ text sau prin imagine? Explică, în minimum
´
50 de cuvinte, diferența dintre cele două.
• Interpretăm
Activitate în perechi (fiecare pereche va
avea o imagine diferită).
1. Adăugați, pentru una dintre imaginile
din banda desenată, câte patru replici.
2. Reconstituiți povestea împreună cu
colegii, prezentând ceea ce s-a lucrat în
perechi.
3. Schimbați ordinea imaginilor, astfel
încât să creați o nouă întâmplare.
Reținem
Banda desenată este un text multimodal, în
care se narează întâmplări cu ajutorul imagini-
lor și al cuvintelor. Aceasta conține:
– viniete (casete cu imagini);
– bule (redau conversația dintre personaje);
– recitative (comentariile naratorului).
Ieșim din lumea textului – Reflectăm
Activitate pe grupe.
Realizați o bandă desenată, pe tema copi-
lăriei. Organizați apoi o expoziție cu toate
lucrările, realizând broșura clasei.
Cum se realizează o bandă desenată:
– decideți rolul fiecărui membru al echipei:
• scriitor, desenator, coordonator – dacă
´
´ realizați o bandă desenată în format hârtie;
• editor text, editor imagine, coordona-
tor – dacă veți folosi noile tehnologii (calcu-
latorul, tableta etc.);
– stabiliți personajul/personajele, precum și
locul și timpul acțiunii;
– scrieți scenariul/întâmplările;
! ! – realizați desenele potrivite scenariului;
– colorați desenele;
– introduceți replicile și eventualele sunete
și zgomote;
– alegeți mărimea potrivită a textului, pen-
tru a fi ușor de citit.
151

