Page 22 - Cititul ne face mai buni
P. 22
MODULUL 3 9 IANUARIE – 17 FEBRUARIE (6 SĂPTĂMÂNI)
UNITATEA COMPETENȚE SPECIFICE CONȚINUTURI NR. DE ORE SĂPTĂMÂNA OBSERVAȚII
DE
ÎNVĂȚARE
Iubirea 2.4 analizarea componentelor G. Călinescu, Enigma Otiliei II
structurale şi expresive ale 5. Familiarizare cu lumea textului 1
textelor literare studiate şi (exerciții de la rubrica „Înainte
discutarea rolului acestora de text”, lectură, probleme de 1
în tratarea temelor vocabular și de înțelegere primară 1
2.6 aplicarea conceptelor de a textului)
specialitate în analiza şi 6. Spațiul și timpului narațiunii 1
discutarea textelor literare 7. Text argumentativ pe tema
studiate kitsch-ului (lectura unor texte
realizate de elevi, discuții)
8. Textul epic. Construcția
personajului
Iubirea 2.5 compararea trăsăturilor 9. Personajul feminin 1 III
definitorii ale comunicării 10. Tema iubirii 1
în texte ficţionale şi 11. Text auxiliar 1
nonficţionale (William Shakespeare)
2.6 aplicarea conceptelor de Dulcea mea Doamnă /
specialitate în analiza şi Eminul meu iubit. 1
discutarea textelor literare Corespondență inedită Mihai
studiate Eminescu – Veronica Micle
12. Familiarizare cu lumea textului
(exerciții de la rubrica „Înainte
de text”, lectură, probleme
de vocabular și de înțelegere
primară a textului)
Iubirea 1.2 identificarea elementelor 13. Textul epistolar 1 IV
specifice din structura unor José Ortega y Gasset,
tipuri textuale studiate Iubirea curtenească 1
3.1 identificarea structurilor 14. Familiarizare cu lumea textului
argumentative într-un text (exerciții de la rubrica „Înainte 1
dat de text”, lectură, probleme 1
de vocabular și de înțelegere
primară a textului)
15. Eseul
16. Tema iubirii
Iubirea 1.1 utilizarea adecvată a LIMBĂ ȘI COMUNICARE V
achiziţiilor lingvistice în 17. Situația de comunicare 1
receptarea diverselor texte 18. Dezbatere: comunicarea pe 1
1.3 exprimarea orală sau în scris rețelele sociale 1
a propriilor reacţii şi opinii 19. Funcțiile limbajului – modelul 1
privind textele receptate Roman Jakobson
20. Funcțiile limbajului – exerciții
Iubirea 1.3 exprimarea orală sau în scris ASPECTE MORFOSINTACTICE VI
a propriilor reacţii şi opinii 21. Norma literară 1
privind textele receptate 22. Aspecte morfosintactice – 1
1.5 utilizarea corectă şi adecvată exerciții 1
a formelor exprimării orale 23. Evaluare finală 1
şi scrise în diverse situaţii de (unitatea 3/modulul 3)
comunicare 24. Analiza rezultatelor la evaluare