Page 21 - Cititul ne face mai buni
P. 21
MODULUL 2 31 OCTOMBRIE – 22 DECEMBRIE (8 SĂPTĂMÂNI) MODULUL 2 31 OCTOMBRIE – 22 DECEMBRIE (8 SĂPTĂMÂNI)
UNITATEA COMPETENȚE SPECIFICE CONȚINUTURI NR. DE ORE SĂPTĂMÂNA OBSERVAȚII UNITATEA COMPETENȚE SPECIFICE CONȚINUTURI NR. DE ORE SĂPTĂMÂNA OBSERVAȚII
DE DE
ÎNVĂȚARE ÎNVĂȚARE
Școala 2.2 identificarea temei LITERATURĂ I Școala 3.1 identificarea structurilor LIMBĂ ȘI COMUNICARE VI
textelor propuse pentru Ion Creangă, Amintiri din copilărie argumentative într-un Andrei Cornea, Școala
studiu 1. Familiarizare cu lumea textului (ex- 1 text dat 21. Familiarizare cu lumea 1
2.3 compararea ideilor şi erciții de la rubrica „Înainte de text”, 3.2 identificarea elementelor textului (exerciții de la
atitudinilor diferite în lectură, probleme de vocabular și de 1 dintr-un text care rubrica „Înainte de text”, 1
dezvoltarea aceleiaşi înțelegere primară a textului) 1 confirmă sau infirmă o lectură, probleme de 1
teme literare 2. Aspecte ale textului epic 1 opinie privitoare la textul vocabular și de înțelege- 1
2.4 analizarea componentelor 3. Personajul textului epic respectiv re primară a textului)
structurale şi expresive 4. Personajele din textul lui Creangă 3.3 argumentarea unui punct 22. Școala antică și școala
ale textelor literare de vedere privind textele modernă
studiate şi discutarea studiate 23. Textul argumentativ
rolului acestora în 24. Redactarea unui text
tratarea temelor argumentativ
Școala 1.4 redactarea unor texte 5. Umor și ironie 1 II Școala 1.5 utilizarea corectă şi 25. Analiza redactării 1 VII
diverse 6. Tema școlii 1 adecvată a formelor Aspecte de fonetică,
2.6 aplicarea conceptelor Natsume Sōseki, În recreație exprimării orale şi scrise ortografie și punctuație 1
de specialitate în analiza 7. Familiarizare cu lumea textului (ex- 1 în diverse situaţii de 26. Norma literară 1
şi discutarea textelor erciții de la rubrica „Înainte de text”, comunicare 27. Aspecte de fonetică 1
literare studiate lectură, probleme de vocabular și de 1 28. Aspecte de ortografie
înțelegere primară a textului) (I)
8. Rezumatul unui fragment Școala 1.4 redactarea unor texte 29. Aspecte de ortografie 1 VIII
Școala 1.3 exprimarea orală sau în 9. Subiectul operei ficționale 1 III diverse (II) 1
scris a propriilor reacţii 10. Personajul principal 1 1.5 utilizarea corectă şi 30. Aspecte de punctuație 1
şi opinii privind textele 11. Tema școlii 1 adecvată a formelor 31. Evaluare finală 1
receptate 12. Dezbatere: rolul școlii în formarea 1 exprimării orale şi scrise (unitatea 2/modulul 2)
morală a elevilor în diverse situaţii de 32. Analiza rezultatelor la
Școala 2.4 analizarea componentelor 13. Texte auxiliare 1 IV comunicare evaluare
structurale şi expresive (Stefan Zweig, Marin Ioniță) 1 MODULUL 3 9 IANUARIE – 17 FEBRUARIE (6 SĂPTĂMÂNI)
ale textelor literare 14. Dezbatere: școala ideală 1
studiate şi discutarea 15. Test (caracteristici ale textului epic, UNITATEA
rolului acestora în tema școlii) DE ÎN- COMPETENȚE SPECIFICE CONȚINUTURI NR. DE ORE SĂPTĂMÂNA OBSERVAȚII
tratarea temelor LITERATURA ȘI ALTE ARTE – LITERATURĂ 1 VĂȚARE
2.6 aplicarea conceptelor ȘI CINEMATOGRAFIE
de specialitate în analiza Robert Wise, Sunetul muzicii Iubirea 2.3 compararea ideilor şi LITERATURĂ I Cum noua structură a
şi discutarea textelor 16. Vizionarea filmului (I) atitudinilor diferite în Mihai Eminescu, Atât de anului școlar e flexibilă,
literare studiate dezvoltarea aceleiaşi fragedă... 1 am ales varianta cea
teme literare
Școala 2.7 compararea limbajului 17. Vizionarea filmului (II) 1 V 2.4 analizarea 1. Familiarizare cu lumea 1 mai echilibrată în ceea
textului (exerciții de la
ce privește numărul de
cinematografic cu acela 18. Limbajul cinematografic 1 componentelor rubrica „Înainte de text”, 1 ore alocat unui modul. În
al textului scris 19. Mesajul filmului 1 structurale şi expresive lectură, probleme de 1 situația în care modulele
Radu Jude, Lampa cu căciulă ale textelor literare vocabular și de înțelegere se organizează altfel, pla-
20. Literatură și cinematografie 1 studiate şi discutarea primară a textului) nificarea se poate restruc-
rolului acestora în 2. Figuri de stil tura mai ușor prin situarea
tratarea temelor 3. Simbol și alegorie diferită a problemelor de
2.6 aplicarea conceptelor 4. Tema iubirii limbă și comunicare sau
de specialitate în analiza care vizează literatura
şi discutarea textelor nonficțională.
literare studiate