Page 21 - Cititul ne face mai buni
P. 21

MODULUL 2        31 OCTOMBRIE – 22 DECEMBRIE        (8 SĂPTĂMÂNI)  MODULUL 2        31 OCTOMBRIE – 22 DECEMBRIE        (8 SĂPTĂMÂNI)

 UNITATEA   COMPETENȚE SPECIFICE  CONȚINUTURI  NR. DE  ORE SĂPTĂMÂNA  OBSERVAȚII  UNITATEA   COMPETENȚE SPECIFICE  CONȚINUTURI  NR. DE  ORE SĂPTĂMÂNA  OBSERVAȚII
 DE          DE
 ÎNVĂȚARE  ÎNVĂȚARE

 Școala  2.2  identificarea temei   LITERATURĂ  I  Școala  3.1  identificarea structurilor  LIMBĂ ȘI COMUNICARE  VI
 textelor propuse pentru   Ion Creangă, Amintiri din copilărie  argumentative într-un   Andrei Cornea, Școala
 studiu  1.  Familiarizare cu lumea textului (ex-  1  text dat  21.  Familiarizare cu lumea   1
 2.3  compararea ideilor şi   erciții de la rubrica „Înainte de text”,   3.2  identificarea elementelor   textului (exerciții de la
 atitudinilor diferite în   lectură, probleme de vocabular și de   1  dintr-un text care   rubrica „Înainte de text”,   1
 dezvoltarea aceleiaşi   înțelegere primară a textului)  1  confirmă sau infirmă o   lectură, probleme de   1
 teme literare  2. Aspecte ale textului epic  1  opinie privitoare la textul   vocabular și de înțelege-  1
 2.4  analizarea componentelor  3. Personajul textului epic  respectiv  re primară a textului)
 structurale şi expresive   4. Personajele din textul lui Creangă  3.3  argumentarea unui punct  22.  Școala antică și școala
 ale textelor literare   de vedere privind textele   modernă
 studiate şi discutarea   studiate           23. Textul argumentativ
 rolului acestora în                         24.  Redactarea unui text
 tratarea temelor                               argumentativ

 Școala  1.4  redactarea unor texte   5. Umor și ironie  1  II  Școala  1.5  utilizarea corectă şi   25. Analiza redactării   1  VII
 diverse   6. Tema școlii  1  adecvată a formelor   Aspecte de fonetică,
 2.6  aplicarea conceptelor   Natsume Sōseki, În recreație  exprimării orale şi scrise  ortografie și punctuație  1
 de specialitate în analiza  7.  Familiarizare cu lumea textului (ex-  1  în diverse situaţii de   26. Norma literară  1
 şi discutarea textelor   erciții de la rubrica „Înainte de text”,   comunicare  27. Aspecte de fonetică  1
 literare studiate  lectură, probleme de vocabular și de   1  28.  Aspecte de ortografie
 înțelegere primară a textului)                 (I)
 8. Rezumatul unui fragment  Școala  1.4  redactarea unor texte   29.  Aspecte de ortografie   1  VIII

 Școala  1.3  exprimarea orală sau în   9. Subiectul operei ficționale  1  III  diverse   (II)  1
 scris a propriilor reacţii   10. Personajul principal  1  1.5  utilizarea corectă şi   30. Aspecte de punctuație  1
 şi opinii privind textele   11. Tema școlii  1  adecvată a formelor   31.  Evaluare finală    1
 receptate  12. Dezbatere: rolul școlii în formarea   1  exprimării orale şi scrise   (unitatea 2/modulul 2)
 morală a elevilor     în diverse situaţii de   32.  Analiza rezultatelor la

 Școala  2.4  analizarea componentelor  13.  Texte auxiliare    1  IV  comunicare  evaluare
 structurale şi expresive   (Stefan Zweig, Marin Ioniță)  1  MODULUL 3        9 IANUARIE – 17 FEBRUARIE        (6 SĂPTĂMÂNI)
 ale textelor literare   14. Dezbatere: școala ideală  1
 studiate şi discutarea   15. Test (caracteristici ale textului epic,   UNITATEA
 rolului acestora în   tema școlii)   DE ÎN-  COMPETENȚE SPECIFICE  CONȚINUTURI  NR. DE  ORE SĂPTĂMÂNA  OBSERVAȚII
 tratarea temelor  LITERATURA ȘI ALTE ARTE – LITERATURĂ   1  VĂȚARE
 2.6  aplicarea conceptelor   ȘI CINEMATOGRAFIE
 de specialitate în analiza  Robert Wise, Sunetul muzicii  Iubirea  2.3  compararea ideilor şi   LITERATURĂ  I  Cum noua structură a
 şi discutarea textelor   16. Vizionarea filmului (I)  atitudinilor diferite în   Mihai Eminescu, Atât de   anului școlar e flexibilă,
 literare studiate     dezvoltarea aceleiaşi   fragedă...                1                 am ales varianta cea
                       teme literare
 Școala  2.7  compararea limbajului   17. Vizionarea filmului (II)  1  V  2.4  analizarea   1.  Familiarizare cu lumea   1  mai echilibrată în ceea
                                              textului (exerciții de la
                                                                                           ce privește numărul de
 cinematografic cu acela   18. Limbajul cinematografic  1  componentelor   rubrica „Înainte de text”,   1  ore alocat unui modul. În
 al textului scris  19. Mesajul filmului  1  structurale şi expresive   lectură, probleme de   1  situația în care modulele
 Radu Jude, Lampa cu căciulă  ale textelor literare   vocabular și de înțelegere           se organizează altfel, pla-
 20. Literatură și cinematografie  1  studiate şi discutarea   primară a textului)         nificarea se poate restruc-
                       rolului acestora în   2. Figuri de stil                             tura mai ușor prin situarea
                       tratarea temelor      3. Simbol și alegorie                         diferită a problemelor de
                     2.6  aplicarea conceptelor   4. Tema iubirii                          limbă și comunicare sau
                       de specialitate în analiza                                          care vizează literatura
                       şi discutarea textelor                                              nonficțională.
                       literare studiate
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26