Page 16 - Cititul ne face mai buni
P. 16

Scenariul didactic






                                    Activitatea                        Strategii didactice              Metode/
           ETAPELE                                                                                    instrumente
           LECȚIEI           PROFESORUL            ELEVII       RESURSE       RESURSE     FORME DE    de evaluare
                                                              PROCEDURALE    MATERIALE   ORGANIZARE
         1. Momentul    Cadrul didactic notează   Îşi pregătesc   Conversaţia              Frontal
         organizatoric   elevii absenți și organizează  manualele,
          (1 min)      clasa pentru lecție. Ulterior,  caietele şi
                       sunt verificate materialele   instrumentele
                       didactice.              de scris.
         2. Verificarea   Profesorul verifică tema   Răspunsurile   Conversaţia            Frontal   Observare
         temei pentru   pentru acasă și face   elevilor.         euristică                           sistematică
         acasă (ex. 3   observații pe  marginea
         de la „Teme și   acesteia.                                                                  Răspunsurile
         motive literare”,                                                                           elevilor
         aplicații)
         (4 min)

         3. Anunţarea   Profesorul  anunţă subiectul  Receptează   Expunerea   Tabla       Frontal
         lecţiei şi    lecţiei şi notează pe tablă   informaţia
         a obiectivelor   titlul – Mircea Eliade,   transmisă de              Caietele
         urmărite pe   Romanul adolescentului   către profesor;                elevilor
         parcursul     miop –                  îşi notează titlul
         acesteia      tema adolescenței       în caiete.
         (2 min)
                       Profesorul enumeră
                       obiectivele ce vor fi
                       urmărite
                       în cadrul lecției:
                       »  o dezbatere în legătură
                         cu felul în care apare
                         adolescența în literatură;
                       » valorificarea textului lui
                       Eliade în acest sens;

         4. Dirijarea    a. Profesorul împarte   Răspunsurile   Conversația   Fișele de   Individual  Observare
         procesului    fișe de lucru care conțin   elevilor.                   lucru                 sistematică
         de învăţare    două fragmente din
         (25 min)      romanul lui Mircea Eliade
                       și din La Medeleni de Ionel
                       Teodoreanu (sarcină: o
                       comparație succintă a
                       personajelor la nivelul
                       profilului psihologic și
                       moral).
                       b. Profesorul fixează (pe   Răspunsurile   Conversația  Tabla       Frontal   Aprecieri verbale
                       tablă) aspectele care   elevilor.
                       definesc adolescența în                 Lectura unor
                       viziunea lui Eliade:                    fragmente din
                       »  tensiunea autodefinirii                 roman
                         în raport cu sine și cu
                         ceilalți;
                       » dorința de afirmare;
                       »  privirea interogativă
                         asupra lumii etc.
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21