Page 16 - Cititul ne face mai buni
P. 16
Scenariul didactic
Activitatea Strategii didactice Metode/
ETAPELE instrumente
LECȚIEI PROFESORUL ELEVII RESURSE RESURSE FORME DE de evaluare
PROCEDURALE MATERIALE ORGANIZARE
1. Momentul Cadrul didactic notează Îşi pregătesc Conversaţia Frontal
organizatoric elevii absenți și organizează manualele,
(1 min) clasa pentru lecție. Ulterior, caietele şi
sunt verificate materialele instrumentele
didactice. de scris.
2. Verificarea Profesorul verifică tema Răspunsurile Conversaţia Frontal Observare
temei pentru pentru acasă și face elevilor. euristică sistematică
acasă (ex. 3 observații pe marginea
de la „Teme și acesteia. Răspunsurile
motive literare”, elevilor
aplicații)
(4 min)
3. Anunţarea Profesorul anunţă subiectul Receptează Expunerea Tabla Frontal
lecţiei şi lecţiei şi notează pe tablă informaţia
a obiectivelor titlul – Mircea Eliade, transmisă de Caietele
urmărite pe Romanul adolescentului către profesor; elevilor
parcursul miop – îşi notează titlul
acesteia tema adolescenței în caiete.
(2 min)
Profesorul enumeră
obiectivele ce vor fi
urmărite
în cadrul lecției:
» o dezbatere în legătură
cu felul în care apare
adolescența în literatură;
» valorificarea textului lui
Eliade în acest sens;
4. Dirijarea a. Profesorul împarte Răspunsurile Conversația Fișele de Individual Observare
procesului fișe de lucru care conțin elevilor. lucru sistematică
de învăţare două fragmente din
(25 min) romanul lui Mircea Eliade
și din La Medeleni de Ionel
Teodoreanu (sarcină: o
comparație succintă a
personajelor la nivelul
profilului psihologic și
moral).
b. Profesorul fixează (pe Răspunsurile Conversația Tabla Frontal Aprecieri verbale
tablă) aspectele care elevilor.
definesc adolescența în Lectura unor
viziunea lui Eliade: fragmente din
» tensiunea autodefinirii roman
în raport cu sine și cu
ceilalți;
» dorința de afirmare;
» privirea interogativă
asupra lumii etc.