Page 15 - Cititul ne face mai buni
P. 15

PROIECT DE LECȚIE










        » DATA:
        » UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
        » PROFESOR:
        » CLASA: a IX-a
        » DISCIPLINA: Limba și literatura română
        » UNITATEA: ADOLESCENȚA
        »  SUBIECTUL LECŢIEI:  MIRCEA ELIADE, ROMANUL ADOLESCENTULUI MIOP - TEMA ADOLESCENȚEI
        » TIPUL LECȚIEI: FORMARE DE PRICEPERI ȘI DEPRINDERI

        » COMPETENŢE GENERALE:
             1.  Utilizarea corectă și adecvată a limbii române în receptarea și producerea mesajelor în diferite
               situații de comunicare;
            2.  Folosirea modalităților de analiză tematică, structurală și stilistică în receptarea diferitelor texte
              literare și nonliterare;
            3.  Argumentarea scrisă și orală a unor opinii în diverse situații de comunicare.


        » VALORI ȘI ATITUDINI:
            1.  Cultivarea interesului pentru lectură, a plăcerii de a citi și a gustului estetic în domeniul
              literaturii;
            2.  Stimularea gândirii autonome, reflexive și critice în raport cu diversele mesaje receptate;
            3.  Formarea unor reprezentări culturale privind evoluția și valorile literaturii române;
            4.  Cultivarea unei atitudini pozitive față de comunicare și a încrederii
              în propriile abilități de comunicare;
            5.  Abordarea flexibilă și tolerantă a opiniilor și a argumentelor celorlalți;
            6.  Cultivarea unei atitudini pozitive față de limba română și recunoașterea rolului acesteia în
              dezvoltarea personală și pentru îmbogățirea orizontului cultural;
            7.  Dezvoltarea interesului față de comunicarea interculturală.


        » COMPETENȚE SPECIFICE:
            1.5  utilizarea, în exprimarea proprie, a normelor ortografice, ortoepice, de punctuație,
                morfosintactice și folosirea adecvată a unităților lexico-semantice, compatibile cu situația de
                comunicare
            2.2  identificarea temei textelor propuse pentru studiu
            2.4  analizarea componentelor structurale și expresive ale textelor literare studiate și discutarea
                rolului acestora în tratarea temelor
            3.2  compararea unor argumente diferite pentru formularea judecăților proprii
            3.3  elaborarea unei argumentări orale sau scrise pe baza textelor studiate

        » STRATEGII DIDACTICE:
            Metode și procedee: lectura expresivă, fișele de lucru,
            conversația, expunerea, explicația, învățarea prin descoperire, problematizarea, comentariul de
            text.
            Resurse: Ion Bogdan Lefter (coord.), Dumitrița Stoica, Dan Gulea și Dragoș Silviu Păduraru, „Cititul
            ne face mai buni: Clasa a IX-a:
            Limba și literatura română: Noțiuni, aplicații, repere tematice”,
            Editura Corint, 2022; fișe de lucru.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20