Page 17 - Cititul ne face mai buni
P. 17
Activitatea Strategii didactice Metode/
ETAPELE instrumente
LECȚIEI PROFESORUL ELEVII RESURSE RESURSE FORME DE de evaluare
PROCEDURALE MATERIALE ORGANIZARE
4. Dirijarea c. Profesorul le Lucrul în echipă Tabla Pe grupe Observare
procesului propune elevilor o Frontal sistematică
de învăţare dezbatere menită
(25 min) să-i antreneze în
arta argumentației.
(exercițiul 11 de la
„Teme și motive
literare”, aplicații)
Fiecare grupă de elevi
va formula o opinie
și două argumente
care vor fi evaluate
de clasă în funcție
de corectitudinea și
claritatea exprimării,
de pertinența
argumentelor și de
impactul persuasiv al
prezentării.
» ideea principală a
textului;
5.Obţinerea Profesorul verifică Punctarea Conversaţia Frontal Evaluare orală
performanţei înţelegerea şi principalelor euristică
şi asigurarea însuşirea cunoştinţelor aspecte discutate.
feed-backului de către elevi. Conversaţia Individual
(8 min)
Profesorul face
aprecieri verbale pe
tot parcursul lecţiei,
vizând participarea
elevilor, calitatea
exemplelor şi a
argumentaţiei,
corectitudinea
exprimării.
6. Asigurarea Profesorul propune, Elevii ascultă şi îşi Expunerea Caietele Individual
retenţiei în final, tema pentru notează în caiete. elevilor
şi a transferului acasă:
(5 min) exercițiul 9 de la Clarifică Explicaţia
„Teme și motive probleme.
literare”, aplicații.
Profesorul face
observaţii şi
aprecieri generale
privind activitatea
elevilor.