Page 18 - Cititul ne face mai buni
P. 18
PLANIFICARE CALENDARISTICĂ
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
AN ȘCOLAR: 2022-2023
Clasa: a IX-a
Curriculum aplicat: 3 ore trunchi comun + o oră curriculum diferențiat
Resursă: auxiliarul „Cititul ne face mai buni: Clasa a IX-a: Limba și literatura română: Noțiuni, aplicații, repere
tematice” de Ion Bogdan Lefter (coord.), Dumitrița Stoica, Dan Gulea și Dragoș Silviu Păduraru, Editura Corint,
București, 2022.
Unitatea de învățământ:
Profesor:
MODULUL 1 5 SEPTEMBRIE – 21 OCTOMBRIE (7 SĂPTĂMÂNI)
UNITATEA DE COMPETENȚE CONȚINUTURI NR. DE ORE SĂPTĂMÂNA OBSERVAȚII
ÎNVĂȚARE SPECIFICE
Introducere 1.1 utilizarea adecvată 1. Prezentarea programei, a metodelor 1 I
a achizițiilor de lucru, recomandări de lectură 1
lingvistice în 2. Recapitularea cunoștințelor de teorie 1
receptarea literară dobândite în clasele V-VIII 1
diverselor texte 3. Recapitularea cunoștințelor de
vocabular dobândite în clasele V-VIII
4. Test predictiv
Adolescența 1.2 identificarea LITERATURĂ II
elementelor Mircea Eliade,
specifice din Romanul adolescentului miop 1
structura unor 5. Familiarizare cu lumea textului
tipuri textuale (exerciții de la rubrica „Înainte de
studiate text”, lectură, probleme de vocabular 1
și de înțelegere primară a textului) 1
6. Teme și motive literare 1
7. Personajul principal
8. Ficțiune și realitate
Adolescența 2.2 identificarea 9. Dezbatere – Adolescența realitate și 1 III Pentru dezbatere
temei textelor literatură (ex. 11, p. 18) 1 e utilă lectura
propuse pentru 10. Prezentare de carte (ex. 9, p. 21) prealabilă a sintezei
studiu LITERATURĂ „Adolescența în
Traian T. Coșovei, Sunt și eu un june 1 literatură”.
11. Familiarizare cu lumea textului
(exerciții de la rubrica „Înainte de
text”, lectură, probleme de vocabular 1
și de înțelegere primară a textului)
12. Textul liric