Page 18 - Cititul ne face mai buni
P. 18

PLANIFICARE CALENDARISTICĂ


                              LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ


                              AN ȘCOLAR: 2022-2023





       Clasa: a IX-a
       Curriculum aplicat: 3 ore trunchi comun + o oră curriculum diferențiat
       Resursă: auxiliarul „Cititul ne face mai buni: Clasa a IX-a: Limba și literatura română: Noțiuni, aplicații, repere
       tematice” de Ion Bogdan Lefter (coord.), Dumitrița Stoica, Dan Gulea și Dragoș Silviu Păduraru, Editura Corint,
       București, 2022.

       Unitatea de învățământ:
       Profesor:





                            MODULUL 1        5 SEPTEMBRIE – 21 OCTOMBRIE        (7 SĂPTĂMÂNI)


        UNITATEA DE    COMPETENȚE                CONȚINUTURI            NR. DE  ORE SĂPTĂMÂNA      OBSERVAȚII
          ÎNVĂȚARE       SPECIFICE

        Introducere  1.1  utilizarea adecvată  1.  Prezentarea programei, a metodelor   1  I
                       a achizițiilor    de lucru, recomandări de lectură   1
                       lingvistice în   2.  Recapitularea cunoștințelor de teorie   1
                       receptarea        literară dobândite în clasele V-VIII  1
                       diverselor texte  3.  Recapitularea cunoștințelor de
                                         vocabular dobândite în clasele V-VIII
                                       4. Test predictiv
        Adolescența  1.2  identificarea   LITERATURĂ                                    II
                       elementelor     Mircea Eliade,
                       specifice din   Romanul adolescentului miop          1
                       structura unor   5.  Familiarizare cu lumea textului
                       tipuri textuale   (exerciții de la rubrica „Înainte de
                       studiate          text”, lectură, probleme de vocabular   1
                                         și de înțelegere primară a textului)  1
                                       6. Teme și motive literare           1
                                       7. Personajul principal
                                       8. Ficțiune și realitate

        Adolescența  2.2  identificarea   9.  Dezbatere – Adolescența realitate și   1  III    Pentru dezbatere
                       temei textelor    literatură (ex. 11, p. 18)         1                  e utilă lectura
                       propuse pentru   10. Prezentare de carte (ex. 9, p. 21)                 prealabilă a sintezei
                       studiu          LITERATURĂ                                              „Adolescența în
                                       Traian T. Coșovei, Sunt și eu un june  1                literatură”.
                                       11.  Familiarizare cu lumea textului
                                         (exerciții de la rubrica „Înainte de
                                         text”, lectură, probleme de vocabular   1
                                         și de înțelegere primară a textului)
                                       12. Textul liric
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23