Page 20 - Cititul ne face mai buni
P. 20

MODULUL 2        31 OCTOMBRIE – 22 DECEMBRIE        (8 SĂPTĂMÂNI)

          UNITATEA    COMPETENȚE SPECIFICE             CONȚINUTURI            NR. DE  ORE SĂPTĂMÂNA   OBSERVAȚII
             DE
          ÎNVĂȚARE

         Școala     2.2  identificarea temei   LITERATURĂ                                     I
                       textelor propuse pentru   Ion Creangă, Amintiri din copilărie
                       studiu                1.  Familiarizare cu lumea textului (ex-  1
                    2.3  compararea ideilor şi   erciții de la rubrica „Înainte de text”,
                       atitudinilor diferite în   lectură, probleme de vocabular și de   1
                       dezvoltarea aceleiaşi   înțelegere primară a textului)     1
                       teme literare         2. Aspecte ale textului epic         1
                    2.4  analizarea componentelor  3. Personajul textului epic
                       structurale şi expresive   4. Personajele din textul lui Creangă
                       ale textelor literare
                       studiate şi discutarea
                       rolului acestora în
                       tratarea temelor

         Școala     1.4  redactarea unor texte   5. Umor și ironie                1           II
                       diverse               6. Tema școlii                       1
                    2.6  aplicarea conceptelor   Natsume Sōseki, În recreație
                       de specialitate în analiza  7.  Familiarizare cu lumea textului (ex-  1
                       şi discutarea textelor   erciții de la rubrica „Înainte de text”,
                       literare studiate       lectură, probleme de vocabular și de   1
                                               înțelegere primară a textului)
                                             8. Rezumatul unui fragment

         Școala     1.3  exprimarea orală sau în   9. Subiectul operei ficționale  1          III
                       scris a propriilor reacţii   10. Personajul principal      1
                       şi opinii privind textele   11. Tema școlii                1
                       receptate             12. Dezbatere: rolul școlii în formarea   1
                                             morală a elevilor

         Școala     2.4  analizarea componentelor  13.  Texte auxiliare           1           IV
                       structurale şi expresive   (Stefan Zweig, Marin Ioniță)    1
                       ale textelor literare   14. Dezbatere: școala ideală       1
                       studiate şi discutarea   15. Test (caracteristici ale textului epic,
                       rolului acestora în   tema școlii)
                       tratarea temelor      LITERATURA ȘI ALTE ARTE – LITERATURĂ   1
                    2.6  aplicarea conceptelor   ȘI CINEMATOGRAFIE
                       de specialitate în analiza  Robert Wise, Sunetul muzicii
                       şi discutarea textelor   16. Vizionarea filmului (I)
                       literare studiate

         Școala     2.7  compararea limbajului   17. Vizionarea filmului (II)     1           V
                       cinematografic cu acela   18. Limbajul cinematografic      1
                       al textului scris     19. Mesajul filmului                 1
                                             Radu Jude, Lampa cu căciulă
                                             20. Literatură și cinematografie     1
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25